Declaraţie pierdere diplomă de bacalaureat/licenţă

Dacă aţi pierdut diploma de bacalaureat, de licenţă sau o parte componentă a acestora (ex: foaia matricolă), trebuie să procedaţi după cum urmează:

1. primul pas este să declaraţi pierderea diplomei în Monitorul Oficial al României;

2. pasul următor este să mergeți la un birou notarial cu pagina din Monitorul Oficial în care s-a publicat anunţul de pierdere al diplomei şi să daţi o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că aţi pierdut documentul în circumstanţe necunoscute.

3. în final, trebuie să faceți o cerere către directorul instituției care a emis actul de studii la care anexați: pagina anunțului publicat în Monitorul Oficial, declarația notarială pe proprie răspundere, copia legalizată a certificatului de naștere, copie simplă a cărții de identitate, 2 poze format 3×4. După depunerea cererii cu toate actele necesare, instituția emitentă va elibera duplicatul documentului pierdut în termen de 30 de zile.

Acte necesare la notariat

pentru declaraţia de pierdere a diplomei de bacalaureat/licenţă etc.:

  • actul dvs. de identitate;
  • datele de identificare ale diplomei pierdute (seria, data eliberării..);
  • Monitorul Oficial în care aţi publicat anunţul de pierdere al diplomei.

Dacă vă aflați în străinătate, vă puteți adresa consulatului României pentru a face o procură prin care să împuterniciți pe cineva din țară să facă toate demersurile indicate în articol.

Doriți mai multe informații?

Contactați-ne acum completând formularul de ma jos