Notar public bucureşti sector 3, zona udrişte
Un notar public este un reprezentat al intereselor clienţilor, ce are rolul de a îndeplini o serie de acţiuni cu caracter juridic. Actele încheiate de un notar public din Sectorul 3, zona Udrişte, Municipiul Bucureşti, sunt valabile pe întreg teritoriul ţării (chiar şi peste graniţă, cu condiţia ca sistemul de drept străin să recunoască autenticitatea actului respectiv) şi se realizează pentru toată lumea, indiferet de naţionalitate, etnie, religie, vârsta, sex sau orientări politice.
Atribuţiile unui notar
Notarul este reprezentatul direct al unei persoane fizice sau juridice şi este de datoria lui să asigure drepturile acestora, atunci când îi sunt solicitate serviciile. Atribuţiile unui notar public constau în oferirea serviciilor publice notariale la cererea clientului, servicii precum redactarea şi autentificarea actelor de donaţie, a testamentelor, a certificatelor de moştenitor, contractelor de vânzare-cumpărare bunuri, imobile şi terenuri, semnarea diverselor acorduri, legalizarea şi certificarea diverselor documente (acte autentice, acte de călătorie, acte de identiate, acte de studii etc), a traducerilor, emiterea copiilor conforme cu originalul şi eliberarea duplicatelor din arhiva biroului.
Clarificarea drepturilor şi obligaţiilor
Responsabilitatea unui notar public este aceea de a servi, imparţial, independent şi dezinteresat, în recunoaşterea identităţii persoanelor şi redactarea documentelor solicitate. De asemenea, trebuie să se asigure ca persoanele înţeleg ce semnează, clarificându-le acestora drepturile şi obligaţiile, dar şi posibilele consecinţe urmate tranzacţiei semnate.
Una dintre atribuţiile principale ale notarului public constă în asigurarea acurateţii şi adevărului asupra aspectelor ce urmează a fi atestate. Atestarea documentelor şi clarificarea aspectelor ce urmează a fi semnate, serveşte în viitor la evitarea disputelor privind autenticitatea actelor şi acţiunile ce urmează semnării documentelor.
Fiecare document certificat de notar trebuie să deţine semnatura notarului, ştampila şi timbrul sec. Toate documentele redactate, precum şi fiecare decizie luată, trebuie să nu contravină legii, respectiv bunelor moravuri şi să urmeze calea legală.
Certificarea adevărului
Notarii publici sunt martori imparţiali şi trebuie să fie lipsiţi de motivaţie atunci când afirmă şi recomandă clienţilor informaţii, pentru a evita pe viitor existenţa problemelor de ordin legal.
Uneori, poate fi necesară căutarea unui document privind anumite tranzacţii sau declaraţii, document redactat cu ani în urmă. Notarii publici sunt obligaţi prin lege să păstreze arhiva cu documentele redactate şi copiile acestora. Astfel, atunci când sunt solicitate, documentele pot rezolva disputele între părţile solicitante.
Certificarea adevărului şi rezolvarea conflictelor este o altă atribuţie principală a notarului, de cele mai multe ori, aceasta fiind întâlnită sub denumirea de mediere.
Notarul poate certifica identitatea unei persoane, certificând faptul ca persoana din fotografie, este aceeaşi cu persoana care solicită certificarea. Totodată, acesta poate certifica faptul ca o persoană se află în viaţă, faptul ca o persoană s-a prezentat la sediul notarului sau aceasta s-a aflat într-un anumit loc, certifica rezultatele tombolelor, tragerilor la sorţi, concursurilor, licitaţiilor.
Contactați-ne acum completând formularul de ma jos